Kick-Off med Elitelaget vannski

Postet av Stephen Smithurst den 10. Jan 2024

Søndag 7. januar møtte Elitelaget i vannski til Kick-Off på Studio Jobbsprek i Oslo. Endelig kunne vi samle hele laget fysisk. Tiden før nyttår ble brukt til teamsmøter med hele laget, i tillegg til én til én samtale med oss ledere. Alle disse møtene la grunnlaget for Elitelagets Kick-Off. Vi startet med fysisk trening, hvor Mathias Lilleheim fra Funksjonell styrketrening tok oss gjennom flere øvelser som skal gi et godt grunnlag for sesongen. Og, ikke minst noe å bygge videre på. Mathias har 28-års bakgrunn som spesialtrener fra Olympiatoppen og har fulgt Norges beste utøvere i flere idrettsgrener over lang tid.

Etter den fysiske økten gikk ferden gikk videre til vannski- og wakeboard forbundets lokaler på Ullevål.
Vi snakket litt om treningen vi hadde gjennomført. Dette er én brikke i totalen. Mål for sesongen er å se sammenhengen mellom fysisk og mental trening med og søvn og ernæring. Viktige brikker til en “hel utøver”. Det er summen av trening gjennom året som skal bidra til utvikling på vannet.

Forslag til årshjul ble drøftet. Vi planlegger å gjennomføre minst tre samlinger på vannet i løpet av sommeren, og en årsavslutning ut på høsten. Der drømmer vi om å kunne delta i en konkurranse i utlandet. Dette avhenger av dugnadsinnsats. Noe dugnad er allerede gjennomført og mange gode forslag til nye dugnader kom på bordet under møtet. Vi er optimister.

Teamsmøter med forskjellig tema blir gjennomført de måneder vi ikke møtes fysisk.

Så skal det sosiale være med, vi ønsker å fremstå som étt lag! Og hvilke sosiale aktiviteter vi skal gjennom er vi lagledere spente på. Loddet er kastet til utøverne!

Vi føler at vi er godt i gang - og for en herlig gjeng!

Niklas og Asgeir alias NiklAsgeir